alldeles öde

jag blev tvungen att kolla på klockan en extra gång imorse när jag gick till tåget för att åka till jobbet. det var alldeles öde ute, mötte inte en människa på vägen och knappt några bilar var ute på gatorna. likaså på pendeln, vi var tre stycken i vagnen! blev tveksam på om jag var uppe rätt tid, rätt dag. en klämdag som denna är det inte många som jobbar, mer än vi bankanställda då ;p och så personal inom sjukvården och andra viktiga yrkeskategorier då förstås. hoppas att folk stannar hemma idag och gör annat än passar på att besöka banken. jag skulle inte ha något emot en lugn fredag, men det är tveksamt om det kommer att bli så med tanke på att det är sista dagen för att deklarera på måndag och många är ute i sista minuten. att banken inte hjälper till med deklarationen är det inte många som vet, tyvärr, så det är en hel del som köar här i onödan. tack och lov har jag inte gjort några aktieförsäljningar eller husförsäljningar så jag slipper allt krångel! godkände min deklaration på 2 minuter via internet. smidigt värre :)

har inte fått många timmars sömn inatt då jag inte kunde somna. tankarna malde och malde, ältade mitt liv de senaste åren, förbannade mig själv för att jag inte tar tag i mitt liv, funderade på strategier och hur jag ska kunna göra annorlunda. samma tankar om och om igen utan slut. och när jag väl slumrade till tog mardrömmarna över.
var glad när klockan väl ringde faktiskt, att jag slapp plågas av en lång natt.

dags för fredagsfika!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0