var tog våren vägen??

när man som mest går och väntar på den riktiga vårvärmen, ja då börjar det snöa istället! det är så lätt att glömma bort dessa obligatoriska bakslag som med jämna mellanrum kommer i mars och april. man blir liksom alltid lika förvånad (och besviken) varje gång det kommer vinterväder några dagar. men nu skiner solen här igen, trots snön som föll imorse. den lär nog vara väck ganska snart hoppas jag. jag gillar inte att det blir så subbigt och slaskigt. jag som hade tänkt köpa vårskor, men det behöver jag ju inte ha så bråttom med nu.
dagen tillbringas hemma hos m och p efter att jag har tvättat klart. nackdelen med att inte ha balkong är att jag inte kan hänga ut sängkläderna på vädring. annars hade det varit bra väder för det idag. jag får nöja mig med att vädra lägenheten litegrann med öppet fönster.
ska inhandla påskägg idag som jag kan lägga pralinerna jag köpt i påskpresent till familjen. sådana man köper i matbutikerna är oftast ingen hit, så jag passade på när jag var inne i stan i helgen och köpte riktiga finpraliner i form av påskägg i söderhallarna. kanske jag också får smaka en ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0