tv-kväll

ser framemot veckans tv-kväll. följer både anna pihl och den svenska serien kungamordet, men eftersom de olyckligtvis går samtidigt får jag spela in det ena. det är iofs bra, för andra dagar går det aldrig nåt bra på tv. jag har en förkärlek för danska serier. mordkommissionen är fortfarande oslagbar, men i brist på nya avsnitt av den är anna pihl en god tvåa. de är duktiga på att göra serier, och en annan anledning till att jag gillar dem är att det inte är samma gamla skådespelare som man redan sett i ett hundratal filmer och serier. visst känner man igen en del danskar också, men jag har iaf inte hunnit tröttna på dem.
som vanligt på måndagar har det varit full rulle på jobbet. en sjukfrånvaro gjorde att vi var en man kort dessutom, men dagen gick rätt bra iaf. jag har hellre mkt att göra än ingenting alls. det finns inget värre än att vara sysslolös. jag har överlag väldigt svårt för att göra "ingenting". det är sedan barndomen inpräntat i mig att effektivitet är a och o här i livet. blir det en lucka över någonstans, ja då kan man passa på att ta fram städgrejerna eller dylikt. man kan inte "belöna" sig med att sätta sig ner i soffan med en bra bok förrän man uträttat dagens verk. jag är väl medveten om hur jag styrs av dessa invanda föreställningar om hur livet ska gå i hundratio och att man måste göra sig förtjänt av att vila. jag kan se att jag har gjort framsteg på detta område, att jag mer än tidigare kan vila i mig själv och stillheten. men fortfarande gnager det dåliga samvetet om jag inte först gjort nåt "nyttigt".
denna ständiga jakt på, vad då? en stunds välförtjänt vila?

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag är likadan..Vill ha saker att göra hela tiden och gillar inte att vara sysslolös. Känner mig så lat då...Är det på banken du jobbar? Är du sjukskriven fortfarande?
Kämpa på!
KRAM

2008-03-06 @ 20:55:22
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0