rasar

jag orkar inte längre, orkar inte uppräthålla fasaden av att jag mår bättre och att "allt är bra". sanningen är en helt annan. sanningen går inte längre att dölja, varken för mig själv eller för andra. det är åt skogen. jag är på väg rakt ner i helvetet igen. "nu när du avslutat behandlingen du gick på, då mår du väl bra igen?". det är vad andra tycks tro. nej, nu när jag avslutat behandlingen går allt åt skogen igen. det är den bistra verkligheten. jag orkar inte längre. vet inte hur många gånger jag sagt det, hur många gånger jag gråtit mig till sömns i ren förtvivlan över mitt liv. hur jag faktiskt har valt att leva mitt liv. för mitt liv är mitt val, och bara mitt. det är det som är det som ger mest ångest. insikten att det bara är jag som bär ansvaret för hur mitt liv ser ut, och att det bara är jag som kan styra det i en annan riktning.
förtvivlan, maktlöshet, uppgivenhet.
ikväll är det svart.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Du MÅSTE vara ärlig mot omgivningen och säga sanningen. Det är ju tydligt att du behöver hjälp. Fall inte i onödan.
Kram,
Rebecca.

2008-03-22 @ 04:59:31
URL: http://bleckisen.blogg.se
Postat av: Milla

Tack detsamma! :-)

2008-03-22 @ 10:15:17
Postat av: Madeleine

Sätt dig ner och fundera konkret på vad de största problem är. Är du tex rädd för att må just bra (iaf ett problem för mig)...
Sen snälla rara sträck ut en hand och be om hjälp, det är inget misslyckande. Det är ett större misslyckande att falla igen, om du förstår hur jag menar.
Jag har ju kämpat helt på egen hand nu i snart ett år och jag har själv insett (utan att ngn sagt åt mig) hur jag vill att mitt liv ska vara och vad jag egentligen går miste om. Visst det är skitjobbigt!!!!!!Och jag mår piss många dagar även om det nuförtiden även finns dagar som är bra. Det kommer ta otroligt lång tid att våga må bra och inse att jag har samma värde som alla andra, men man får inte ge upp.
Ta tag i problemen NU innan problemen tar över dig. Är det värt att falla igen och börja på noll??
Fundera på vad du verkligen vill..Kanske byta arbetsplats? Åka bort en vecka?
Jag har insett att hur jäkligt det än är så blir det inte bättre att måla fan på väggen och lägga sig ner och gråta. Det är bara jag som kan bestämma över mitt liv och då gäller det att tänka om så fort ett problem uppstår. Något som jag blivit väldigt bra på!!
Kämpa på och kom ihåg att jag inte menar ngt illa. Vill bara hjälpa!
Många kramar!

2008-03-22 @ 13:57:57
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se
Postat av: Ida

Älskade Johanna!!!
Jag finns här. Bara att ringa om det är nåt. Jag lovar att ställa upp med allt jag kan.
Och som Madeleine skriver, sträck ut din hand och be om hjälp.
Vi måste stötta varandra, livet är inte lätt för mig heller..
Tänker på dej!

2008-03-23 @ 15:44:51
URL: http://supersockan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0