nyrostat

luktar gott av rostade solrosfrön i hela lägenheten, mmm. har vågat börja erkänna för mig själv hur gott det är med frön och nötter. förut har jag aldrig ens tänkt tanken, då jag bara noterat att de innehåller mestadels fett. nu försöker jag börja äta mer och mer kroppvänligt och föra in bra fetter på min livsmedelslista. i det ingår bl a rostade solfrosfrön. jättegott! rostar man själv blir det både billigare och så får man doften av rostning på köpet :)
på fönsterbrädan står ett litet fat med krasse och växer till sig. kanske kan jag skörda för första gången ikväll till kvällsfikat. lite gröna fingrar har jag nog, för jag tycker om att ta hand om växter, eller snarare odla egna saker som man kan äta. krasse är tacksamt, det enda man behöver komma ihåg är att fukta morgon och kväll. och så kan man så på vanligt hushållspapper!
imorgon ska jag fortsätta med husfru-rollen och baka bröd, som inte blev av i helgen. jag har hela dan ledig, som jag kan tillbringa för mig själv i mamma och pappas hus. att sysselsätta sig med brödbak är ett bra tidsfördriv. det skingrar tankarna och ensamheten, och så mår jag bra av att skapa något kreativt. det är jag övertygad att alla människor gör, på sitt sätt. vissa målar, andra skapar musik, drejar, sjunger, snickrar, dansar eller stickar. jag försöker hitta något som jag trivs med.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Nyrostat är underbart! Jag övar också på att äta mer nötter och frön. Det är ju trots allt både otroligt gott och nyttigt, så varför låta bli?
Kram.

2008-03-10 @ 22:20:21
URL: http://bleckisen.blogg.se
Postat av: Milla

Jag har inte långt kvar på mitt första år, känns konstigt att vi redan gått en tredjedel av utbildningen! :-) Tiden flyger ju bara förbi!

2008-03-11 @ 08:04:20
URL: http://www.halsofreak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0