luktar rent

förmiddagen har spenderats med en promenad och sen påskstädning av lägenheten. jag tar det i etapper, började idag med att dammtorka och imorgon väntar dammsugning och rengöring av kyl och frys. har inte hittat nån knapp som jag kan stänga av frysen med, så jag måste gå på detektivjakt senare. har inte frostat ur den någon gång hittills så det är verkligen dags. börjar bli rätt isigt nu, och jag som försöker tänka på miljön så mkt som möjligt får dåligt samvete när det drar onödigt mkt energi med en isig frys.
     efter lunch har jag bestämt mig för att ta tåget in till stan och göra en kulturrunda på egen hand. de har en utställning som heter World press photo 2007 på ett galleri som jag tänkte titta på och sen blir det även ett besök på stockholms stadsmuseum. har inte varit där tidigare, och eftersom det är gratis så var det ett bra alternativ att vara lite kulturell på. visst hade det varit roligare att ha någon att gå med, men jag kom fram till att det ändå är bättre att jag tar mig iväg och gör någonting själv än stannar hemma hela dagen. jag tillbringar tillräckligt mkt tid här i lägenheten i allafall, och kvällen blir så lång om jag har varit hemma under dagen dessutom.
     jag är inte ett schlagerfan men jag tror att chansen är stor att även jag kommer att hamna framför det på tvn ikväll. jag som inte ens har hört alla bidrag. på något sätt har jag undgått att bombarderas med schalgeryran, kanske för att jag så sällan lyssnar på radio där låtarna nu spelas mer än flitigt.
     vad sysselsätter ni er med en lördag?



Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag ska nog ta och kolla på melodifestivalen, många bra bidrag iår så det blir spännande att se vem eller vilka som får representera Sverige :)

2008-03-15 @ 11:39:18
URL: http://JenniferTheresa.blogg.se
Postat av: EmelieB

ska vara med min pojkvän och sen se melodifestivalen ikväll vad ska du göra? :)

2008-03-15 @ 11:40:05
URL: http://ebergman.blogg.se
Postat av: ellen

Kul med kulturrunda och precis som du skriver så känns det iaf bra att ha gjort nåt på dagen även om det så klart är trevligare att göra det tillsammans med nån. Känner igen mig så mkt i det du skriver, tror nog vi är rätt lika:)
Jag blir också bara hemma ikväll och tror nog även det blir melodifestivalen eftersom inget annat vettigt verkar gå på tv.
STOOR KRAM!

2008-03-15 @ 16:53:56
URL: http://litetyrvader.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0