fredagslyx

sitter här och njuter av en bit lyxigt mörk choklad av fin kvalitet. det är fredagslyx för mig, det har jag gjort mig förtjänt av efter dagens arbete. försöker ta hand om mig själv på fler än ett sätt. börjar inse vikten av att göra det mysigt och trevligt för sig själv, trots att jag är ensam. har köpt nya små vårgröna ljuslyktor i veckan, som det nu brinner värmeljus i vilket sprider ett mysigt sken i lägenheten. på tvn i bakgrunden sjunger robert gustavsson nån flumlåt på så ska det låta och jag sitter här och läser lite bloggar. en ganska ordinär fredag i mitt liv. visst är det inte så jag önskar att mitt liv ska se ut, men jag får försöka hitta det positiva i nuet. jag har en egen lägenhet, jag har ett jobb som ger mig en uppgift att fokusera på och en familj som jag älskar och som bryr sig om mig. det är oerhört mycket att vara tacksam över. andra bitar som jag anser att ett meningsfullt liv innehåller, såsom nära vänskap och relationer, får jag jobba på att successivt införa i mitt liv. för det är inte så här jag vill att resten av mitt liv ska vara. allt är föränderligt, även för mig...


Kommentarer
Postat av: Milla

Ja det är verkligen perfekt med soppa, går fort och enkelt att slänga ihop och så kan det stå och koka för sig själv :-)

Gott med choklad, vill också ha! =)

2008-03-14 @ 20:28:15
URL: http://www.halsofreak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0