tankeverksamhet

är fortfarande mätt efter middagen, och det är det som upptar det mesta av tankarna. tänker automatiskt att jag då ätit för mycket. jag borde ju vara lagom hungrig nu till kvällsmålet som annars. ältar och ältar hur mycket jag ätit. kan inte koppla bort tjockkänslorna.

har sett första halvleken på fotbollen, men koncentrationen är väl si och så. var femte minut kommer jag på mig själv med att sitta och tänka på nåt annat, dvs nåt mat- eller viktrelaterat eller oroar mig inför ännu en capiovistelse. var sitter offknappen till tankarna? inte ens i sömnen kommer jag undan och får ro för en stund. har börjat sova rätt oroligt och drömmer en massa konstigheter som bara gör att jag känner mig vilsen och förvirrad när jag vaknar. knappast utvilad. kanske därför mina ögon redan börjar falla ihop. nu får de ta och göra några mål i andra halvlek för att undvika förlängning och straffar som i två tidigare kvartsfinaler. det kommer jag aldrig orkar hålla mig vaken och se, oavsett hur spännande det blir.

jag längtar redan efter sängen, och hoppas att grannen ovanför mig håller sig tyst och lugn inatt. det är så lyhört här i huset att jag vaknar varje gång han kommer hem och sen hör varenda dunsande steg han tar innan han lägger sig (vilket han inte gör förrän frampå småtimmarna då det inte är långt kvar tills jag går upp). vi har tyvärr motsatt dygnsrytm, han och jag. funderar på att lägga en lapp i hans brevinkast och be honom vara lite tystare på nätterna, men samtidigt kan jag inte förbjuda honom att röra sig fritt i sitt eget hem... det kanske är jag som är för lättstörd.

dags för andra halvlek att sparka igång. heja spanien!

Kommentarer
Postat av: pillan

känner så igen mig på att tankarna bara flyter iväg på annat hål. Ett tips är att ta fram ett korsord eller börja bygga pussel, det kan iallafall få mig att tänka på annat en stund. ha det bra, kram.

2008-06-23 @ 17:35:12
URL: http://pillant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0