ser framemot fotboll och sushi

blev en riktigt toppmatch igår, när holland mötte frankrike. jag satt klistrad framför tvn och lyckades hålla koncentrationen på matchen både halvlekarna. det är beviset på att det verkligen var en bra och underhållande match. annars har jag lite svårt att koncentrera mig två timmar i sträck. ofta kommer jag på mig själv med att stirra på tvrutan men med tankarna på ett helt annat håll. likadant när jag läser en bok. idag lyckades jag dock läsa ut en jag har hållit på med ett tag, tätt intill dagarna av mustafa can. den var ok, men inte mer än så. funderade flera gånger på att lägga ner och ge upp efter halv boken, men perfektionist som jag är har jag svårt för att ge upp mitt i. har jag börjat på en bok känner jag mig tvungen att läsa ut den, oavsett om den är bra eller inte. jag är knäpp.
har ställt mig i kö på bibblan till mia törnbloms senaste bok, som jag är lite nyfiken på. hoppas att det inte dröjer alltför länge innan jag får den i min hand. det kan nog bli en bra sommarläsning. annars har jag tänkt ta en sväng in på bibblan på vägen till mamma och pappa nu efter lunch för att hitta nåt nytt läsbart. skulle behöva läsa nåt mera uppmuntranden eftersom den var rätt dyster den förra boken. jag dras till böcker som handlar om sorg, död och problem. är det för att jag söker  någonting att identifiera mina känslor med, söker samma stämning som jag känner inom mig? istället borde jag göra tvärtom, leta efter positiva känslor att införliva mig med.
regnet har slutat smattra på asfalten nedanför mitt fönster och jag skymtar blå himmel mellan de grå regntyngda molnen. jag vågar nog hoppas på att det spricker upp och blir en hyfsat fin eftermiddag. regnet var dock välbehövligt, så torrt i alla marker som det är.

ikväll blir det till att bänka sig framför den stora platttv hos mamma och pappa och heja på sverige. har tänkt lyxa till det och köpa sushi kvällen till ära. fotboll och sushi är en bra kombination för en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: ellen

jag har också svårt för att sluta läsa en bok när jag väl börjat, då blir det istället att jag inte läser någonting i väntan på att jag ska orka ta mig igenom den jag har. belinda olssons böcker "gravid chock! reporter erkänner" och "otrogen på öppen gata" är två böcker som jag kan rekommendera, dom var riktigt roliga och lättlästa.

här leker vädret titt-ut el liknande, regsnkurar och lätt solsken om vartannat men som du skriver så behövs ju regnet för markens skull.

hoppas att du får en bra kväll framför matchen!

2008-06-14 @ 15:56:15
URL: http://litetyrvader.blogg.se/
Postat av: Alex

Vet att jag är superseg på att svara på kommentarer, men rasen vi ska få (imorgon!) är en Nova Scotia Duck Tolling Retriever a.ka Tollare

Vad har ni för hund?

Hoppas du haft en bra fotbollskväll! Trots utgången på matchen uha

KRAM!

2008-06-14 @ 20:49:49
URL: http://tindra.bloggspace.se
Postat av: Nina

Usch jag blev totalt deppig när Sverige förlorade idag..... Hoppas du överlevde..... Kram

2008-06-14 @ 22:11:14
URL: http://thinthinking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0