ändrade planer

så har då blogg.se lyckats flytta även mitt konto, så att jag kan komma åt det igen. inte för att jag har haft tid eller lust att blogga de senaste dagarna, så det var väl detsamma. ska bara komma ihåg den nya adressen att logga in från, men hur svårt kan det va? :)
den senaste tiden har gått så fort för det har varit full aktivitet. lillasyrran tog studenten och släkten har varit här. likaså syrran kom hem några dagar från tyskland, så det har varit en social helg. en rolig helg! visst var jag tvungen att gå ifrån lite av och till under själva studentdagen för att jag inte orkar vara igång och social HELA tiden, så jag tog tacksamt på mig diskuppgiften. jag tycker om att diska, de är något meditativt över att stå med händerna i baljan av varmvatten oc se hur rent allt blir. jag tycker om ordning och reda och renlighet och kan ibland bli smått irriterad över att det blir så lite disk hemma hos mig med bara en person i hushållet. därför diskar jag mer än gärna hemma hos mamma och pappa.
idag hade jag tänkt göra slag i saken och gå på visning på skogskyrkogården. har aldrig varit där men länge tänkt att jag ska åka dit, så idag planerade vi att ta bilen dit. sagt och gjort, vi kom ca 3 km hemifrån innan vi fastnade i den milslånga bilkaravanen som kröp fram i 40km/h på nynäsvägen då gotlandsfärjan precis kommit in och alla bilar från den skulle ta sig in mot stan. det var bara att överge planen på att försöka ta sig någonstans åt det hållet på vägen, så istället åkte vi ut till lisö och tittade. blev en liten utflykt det också. det blir inte alltid som man tänkt sig. får väl sikta in mig på skogskyrkogården en annan helg i sommar.
har efter en kort stunds övervägande och velande besegrat mina negativa tankar och tackat ja till att ta en kvällspromenad med en kompis som är här tillfälligt. det är precis så jag behöver göra i fler siutationer. säga JA till livet!
nu väntar grillade lammkotletter och färskpotatis. det är sommar!

Kommentarer
Postat av: Ida

Du kämpar så bra tjejen!

Bra där, säg ja till livet!

Saknar dej.. nu var det ett tag sen! Puss och Kramen

2008-06-08 @ 22:38:26
URL: http://supersockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0