allsångspremiär

inte för att jag tyckte att det skulle vara några särskilt bra artister med på allsången å skansen i år, men premiärprogrammet ska jag nog trots allt se på. det hör sommaren till, och jag tycker att vi i sverige har en fin vistradition att värna om. flera av visorna innebär idylliska minnen från barndomen. jag sjöng mycket när jag var liten i olika körer, och det blev en hel del svenska visor. de sitter i ryggmärgen, texterna, och jag kan inte låta bli att nynna med när jag hör dem. drömma mig tillbaka till en okomplicerad och bekymmersfri tid som barn.
har även varit där på plats på allsången det första året vi flyttade ner till stockholm. då var ju allt så nytt, att helt plötsligt ha nära till saker och möjlighet att göra så mkt. en av de gångerna var vi inne tidigt, vid tio.tiden och satt där hela dagen för att få bra platser framme vid staketet på "ståsidan". visst var det en kul grej, men knappast nåt jag skulle göra om. timmarna till sändingen gick ganska sakta då man inte kunde göra så mkt om man ville hålla sin plats. när det väl var dags för programstart d var man dessutom rätt less efter att ha repeterat alla låtar x antal gånger. nej, jag förderar nog att sitta hemma framför tvn numera, särskilt idag då vädret är som det är. har blåst halv storm här idag, men nu verkar det lugna ner sig en aning. t o m gotlandsfärjan var inställd pga av hårt väder.
det har varit en riktigt seg dag idag då jag inte har gjort mkt mer än varit hundvakt, suttit ute och läst en del och lyssnat lite pådagens  sommarpratare, lennart johansson. det var inte det mest inspirerande eller intressanta programmet jag hört, dessutom spelade han uteslutande gamla låtar i stil med frank sinatra och andra jag aldrig (tack och lov) ens hört talas om. ska försöka pricka in en bättre sommarpratare nästa gång jag lyssnar. det var många intressanta talare i årets upplaga som jag gärna vill höra. det som är bra är att man själv kan ladda ner och lyssna på nätet när man vill, men då missar man tyvärr musiken.
nu ska jag dricka kaffe hos mamma och pappa innan jag cyklar hem till mig, ser på allsång och kanske morden i midsummer. har inte sett det tidigare men det tjatas om att det är så bra sommarunderhållning så jag kanske ska försöka se ett avsnitt och se vad jag tycker.

Kommentarer
Postat av: Don't mind me

Hoppas att du inte tog illa upp av mitt inlägg, utgick helt och håller från min egen situation!Ibland har man som sagt inget val, och är slutenvård vad som erbjuds dig är det nog klokt att tacka ja. Jag önskar dig all lycka med behandlingen och hoppas att du får bra redskap för att hantera tiden efter!

2008-06-24 @ 22:56:41
URL: http://dontmindme.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0