teknikfreak, not

så, flera år efter alla andra, är då även jag ägare av en mp3. vet inte hur länge jag gått och sagt och tänkt att jag ska köpa en, men det har aldrig blivit av. jag har aldrig haft det behovet då jag sällan lyssnar på musik. ibland lyssnar jag på radio, det är liksom enklare när man som jag inte är särskilt uppdaterad vad som händer i musikvärlden. eftersom jag i höst kommer att tillrbinga många lång dagar instängd, och dessutom snart åker iväg på semester med mamma och pappa kunde det vara ett bra tillfälle att införskaffa en mp3 spelare så att jag har nåt att lyssna på. man behöver ju faktiskt inte bara lyssna på musik utan jag kom ju på att alla sommarpratarna finns att ladda ner, samt hörböcker. är nöjd med mitt köp, och har ägnat en del av kvällen hemma hos mamma och pappa åt att ladda över låtar så jag har något att börja lyssna på iaf.
dagen har varit innehållsrik och gått fort. på dagen åkte jag med mamma och handlade (det var som vanligt hennes goda idé att köpa mp3:n), åt en god sushilunch och passade på att slinka in på drop-in och klippa bort mina slitna toppar. blev väldigt nöjd med klippningen. för en gångs skull klippte de inte upp mitt hår för mycket som de annars har en tendens att göra oavsett vad jag säger.
väl hemma igen satte jag mig på torget och läste i solen för att få se lite människor och byta utsikten jag annars har från solstolen på bakgården.  kvällen tillbringade jag hos mamma och pappa, laddade över lite låtar och såg på allsången. det var rätt bra artister med i kvällens program så jag satt och diggade med lite. allsång på skansen är sommar och en humörhöjare. jag blir glad av det programmet.
att bara vara hos mamma och pappa inger mig lite lugn. de får mig att känna mig älskad, trots att jag lever så destruktivt som jag gör. jag beundrar dem för att de lyckas med det, så många motstridiga känslor jag måste väcka i dem. känslor av vrede, hat, maktlöshet och förtvivlan. jag sätter inte bara mig själv i en jävlig situation, utan även dem. om det ändå bara vore jag som fick ta konsekvenserna av mitt agerande, men så väl är det tyvärr inte. oskyldiga drabbas hårt. ändå fortsätter de att visa kärlek och omsorg. jag är skyldig dem så mycket. de ger och ger och jag tar och tar. en dag hoppas jag att det är ombytta roller, att det är jag som har något positivt att ge dem.
det är vad jag önskar mig, att få ge glädje och kärlek till andra människor, till dem jag älskar.


Kommentarer
Postat av: Nina

Grattis till mp3 inköpet! Du kommer inte kunna vara utan den sen! Kram

2008-07-01 @ 23:21:38
URL: http://thinthinking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0