vardag blir helg

jag har omvärderat måndagarna helt sen jag kom hit. förut var måndagar en av veckans segaste dagar, då hela veckan med arbete eller skola låg framför en. fem hela dagar tills helg nästa gång.
nu är det tvärtom. vad skönt, det är bara måndag! fem dagar kvar innan helgen nalkas. fem dagar med lite aktivitet, liv och rörelse. det är så stor skillnad på vardag och helg. vardagarna är helt plötsligt de man längtar till. tänk vad man kan omvärdera saker och ting snabbt! ett bevis på att ingenting är beständigt. allt är i ständig förändring, vissa mindre och till synes obetydliga medan andra är av större proportioner. viktigt att komma ihåg i andra situationer. inte heller känslor är för evigt. de går över, bara man härdar ut och inte försöker fly ifrån dem.
jag är motiverad. jag är på gång. jag är stark.
det kommer att gå bra, jag kommer att klara detta.
envisheten har jag bevisligen. ingen kan driva sig själv så hårt och långt ner i fördärvet utan en jäkla envishet. nu ska jag rikta den energin och kraften åt ett annat håll, uppåt. styrkan finns där. våga bara lita på det. 
det kommer att gå bra. 


Kommentarer
Postat av: ellen

Det kommer att bli skitbra vännen! Jag är en trogen medlem av din fan club:)

KRAAM!

2008-08-18 @ 20:53:47
URL: http://litetyrvader.blogg.se/
Postat av: ellen

och snart kommer du inte behöva bloggen utan vara så pass stark i dig själv att du kan delta i det "riktiga" livet fullt ut!

min mamma heter lena och det var ju ellen och lena igår, så det var bådas förnamn. annars delar vi ett andra namn också. lite festligt att förnamnen hamnat på samma dag sedan dom gjorde om namnsdagarna för några år sedan.

hoppas att du får en ok dag trots omständigheterna.

kramar!

2008-08-19 @ 12:36:11
URL: http://litetyrvader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0