sushibegär

har kommit in i en period då jag sover dåligt om nätterna. sover en timme, vaknar, kliar på myggbett, försöker somna om, sover en timme igen osv. natten blir lång på det sättet. tankarna går på högvarv så fort jag lägger huvudet på kudden. de går inte att stänga av. jag lyssnar på när tidningsbudet kommer med morgontidningen till de andra i trappuppgången, hör när grannen bredvid mig försöker vakna och snooza så länge som möjligt till sin väckarklocka och sist när grannen ovanför beger sig iväg till jobbet. då är klockan åtta och jag ger mig själv tillåtelse att själv stiga upp, med en ny lång blank dag framför mig. så även denna, men vädret är iaf bättre och de har sagt att det kanske ska spricka upp och solen komma fram.

är så sugen på sushi, bara sådär. måste äta det en sista gång! kanske kan vara lite snäll mot mig själv och unna mig det på fredag, då det inte är nån familjemiddag inplanerad. sushi och os-invigningen på tv. nu längtar jag tills dess :)
knäpp jag är, som längtar till en dag bara för att få äta och njuta av något som jag tycker om. då innehåller livet inte mkt annat, men det är också den dystra sanningen.

Kommentarer
Postat av: Martina

Klart du ska fånga upp varje liten njutning du kan hitta å ta vara på varje positiv stund!

2008-08-06 @ 17:19:22
Postat av: Rebecca

Ja jag tror också att det är bra att jag kan göra det. Ska försöka prata med min behandlare nästa vecka om allt det här. Tack :)



Lycka till med capio, det kommer att gå jättebra!

2008-08-06 @ 17:29:53
URL: http://ravissant.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Om jag vore som dig skulle jag käka sushi varje dag fram tills capio. Unna dig lite lyx och något som du verkligen gillar. Det är du värd=)

2008-08-06 @ 20:57:55
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Tänkte precis skriva att du skulle köpa dig en snygg flaska till dina ND på Capio, men kom då på att det skulle dom ALDRIG acceptera..haha Får rysningar bara jag tänker på det stället....

Ps: Tänk på att du inte kommer göra av med några pengar när du är på sjukhuset så unna dig sushi du!

2008-08-06 @ 21:58:37
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Åh vad gott! Tur att du iaf fick äta det en gång, bättre än ingen alls :) Jag med, förutom vissa musslor. Måste hitta några goda svenska kräftor till helgen, totalvägrar äta kinesiska eller något annat skit!

2008-08-06 @ 22:10:19
URL: http://ravissant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0