saknar frihet

jag vill gå ut. sitta i solen, känna dess strålar värma ansiktet, få andas frisk luft och känna en gnutta frihet. enklaste sättet att få komma ut oftare är att börja röka, men knappast det bästa och inget alternativ för mig. jag längtar ut! jag längtar hem. är så dödligt less på att vara här nu. sitter bara av tiden på dagarna. räknar ner minuterna till nästa måltid, till att natten kommer och jag kan sova bort några timmar. jag känner mig understimulerad. det gör mig i sin tur på dåligt humör och än mindre lust att ta tag i mitt liv. jag saknar kontakt med omvärlden.

jag saknar att ha ett självständigt liv. ett liv i fysisk och psykisk frihet. ett liv med gemenskap, kärlek och mening.

det känns som att jag är på fel plats, att jag letar på fel ställe. här inne finns ingenting utav det. här inne hittar jag inte de människor jag vill omge mig med i mitt liv. här inne finner jag ingen mening med livet. 

det är inte endast ett liv med mat jag har svårt att skapa, utan ett liv med relationer, till andra och till mig själv.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0