ruskväder på ingående

vilken ruskväder som dragit in över landet! det ösregnar och blåsten tilltar för varje timme. usch vad trist! det ska tydligen vara så här hela morgondagen också. vad ska man då hitta på? allt blir så deppigt när det är sånt uselt väder. man kan inte gå utanför dörren, vilket betyder att promenad är uteslutet. morgondagen kommer inte att bli en alltför uppåt dag om jag tvingas hålla mig inne, men samtidigt tänker jag inte plåga mig själv att gå ut om det är sånt här oväder. jag kan väl få vila, bara en dag...
det var verkligen roligt att återse syrran igen. även fast vi har en spänd relation och inte så mkt gemensamt eftersom mitt liv är som det är, så uppskattar jag att träffa henne och få höra om hennes liv. jag lever genom andra, tycker om att höra allt spännande de är med om. fantiserar om att det en dag i framtiden är jag som befinner mig där, mitt i livet. deltagande i livet. drömma är något jag är bra på.
de negativa konsekvenserna av min hälsostatus höll på att stå mig dyrt idag. fumlig som jag blivit, då jag lätt tappar eller går in i saker, lyckades jag tappa min digitalkamera i golvet när jag skulle tanka över bilderna till datorn. eftersom linsen var ute så tog smällen så illa att den blev sned och inte gick att mata in igen. hela kameran slocknade och hur jag än försökte fick jag inte den att åka in igen. det var bara att masa sig ner på stan till fotoaffären och höra efter om de kunde fixa den. fick där höra att de skickar in dem på service, och när det gäller fel på linsen så skulle prislappen hamna mellan 1000-1500 kr. gulp! det är knappast vad min budget tål i dagsläget. bye bye kamera... men gubben bakom disken började pilla lite med den, och tro det eller ej, men efter lite handgripliga justeringar fick han linsen att åka in igen!  gissa om jag blev glad! :) han fick ett stort leende och tack, och en lättade johanna gick därifrån.
det var nära ögat. det är inte billigt att vara sjuk, särskilt inte när jag ställer till det för mig själv titt som tätt. det var nämligen inte första incidenten som höll på att kosta mig en hel del pengar, men det är en annan historia...

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Ja risken är ju ofta att presentkort blir liggande, som sagt så hittar man aldrig det där "perfekta"...Fast jag är så "kräsen" när det gäller inredning och vill helst ha sådant som verkligen är Jag och passar hemma hos mig.



Bloggen kan nog ge en lite felaktig bild av mig...tyvärr. Skenet kan bedra och jag fokuserar inte så mkt på det sjuka i den för då skulle den spåra ur helt;) Nästan så jag ibland funderar på att spärra in mig själv på sjukhus igen:(

Kämpa på!

KRAM

2008-08-05 @ 12:19:50
URL: http://livetuppochner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0