musik är livet

humöret idag har varit i likhet med vädret. inte alls bra, utan grått och tungt. ingen energi alls och dagen har sniglat sig fram.
på förmiddagen tog jag till slut tag i städningen som jag planerat att få undanstökad sedan i helgen, men som jag aldrig haft motvation att ägna mig åt. som tur är går det ganska fort att städa 25 kvm. bara för att försöka lyfta humöret en smula plockade jag nya blommor och satte i vas på bordet. lite fint kan jag iaf göra det här hemma de sista dagarna. jag tycker om blommor, det gör mycket för intrycket och hemkänslan. jag behöver öva på att göra det mysigt och fint bara för min skull. det är ett pyttesteg i riktning mot att ta hand om sig själv.
efter lunch åkte hela familjen och fikade hos farmor och farfar. som sagt, energin och humöret var inte alls på topp så jag satt mest och tänkte på annat och orkade inte riktigt hänga med i samtalet eller vara särskilt social. följde sen med de andra hem och åt tillsammans, vilket jag är glad att jag fortfarande är välkommen att göra trots att syrran bor hemma tillfälligt och det inte är särskilt upplyftande att ha mig med vid matbordet.
trotsade regnet och blåsten och tog cykeln hem till mig lagom till allsången. sjöng med för mig själv i allsångslåtarna som jag tyckte var väl valda för en gångs skull. märker vad mycket jag tycker om musik, och vad jag saknar det i mitt liv. förut spelade jag klarinett i åtta år och musik var självklart en stor del av vardagen. dock slutade jag tvärt med musicerandet när det blev för kravfyllt och sen dess har jag knappt rört klarinetten. inte sysslat med musik alls sen dess, men jag har en önskan om att ta upp det igen på ett eller annat sätt. skulle gärna vilja lära mig spela gitarr och jag funderar på att kanske börja med det när jag är på capio. där har jag ju all tid i världen, samtidigt som musik är humörhöjande och ett effektivt sätt att skingra tankarna på. måste bara få tag i en gitarr som jag kan träna på, sen kanske nån där kan lära mig några enkla ackord till att börja med. ska fråga mamma om hon har kvar den gamla gitarren som legat hemma och dammat tidigare.
blir en tidig kväll ikväll, för att äntligen få ett slut på denna dag.
snälla, låt morgondagen bjuda på bättre väder, mer energi och ett lättare sinne.

Kommentarer
Postat av: Don't mind me

Svar: Japp, första gången! Ska läsa en kurs bara, psykologi. Tycker också att studentlivet verkar roligt och hoppas på att det ska ge mig ett lyft. Men det gäller ju att man orkar med också, får se hur det blir.



Har läst lite i din blogg och uppdaterat mig - Capio om en vecka alltså? Låter som en bra idé att ta upp musiken igen där och utveckla andra sidor av dig själv. Kommer du att blogga någonting därifrån eller går det inte? Kram

2008-08-05 @ 23:13:31
URL: http://dontmindme.blogg.se/
Postat av: Hanna

Yees. Musik är livet! Jag har dock aldrig spelat något instrument, men jag lyssnar på musik hela tiden! Det går inte att leva annars!



Hoppas du får en fin dag.

2008-08-06 @ 11:27:00
URL: http://havskristall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0