kräftpremiär!

igår passade vi på att äta kräftor, då det var bättre väder och solen passade på att visa sig. hur gott som helst! jag älskar verkligen kräftor, ja, alla sorters skaldjur. kräftskiva är riktig sommar för mig, dock skippade vi hattar, snaps och allt annat krims krams runtomkring. det var bara vi i familjen så vi körde med lite stil istället ;) visst är det pilligt och tar lång tid att få i sig så att man blir mätt, men det är helt klart värt det och det är förresten en del av charmen, just själva pillandet och att man umgås tillsammans runt maten. sådana tillfällen tror jag att jag uppskattar mer än de andra, då mina tillfällen att umgås avslappnat runt ett matbord är ganska lätträknade.
idag strilar åter regnet ute, precis som väntat. får se vad jag hittar på, om jag får inspiration tar jag och torkar lite damm så att det inte är alltför smutsigt här hemma innan jag bommar igen för ett tag. då vet jag vad jag ska göra i 10 min iaf. resten av dagen är ett frågetecken.
nu ska jag fixa lite frulle och glo på morgonprogram på tv.
ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: pillan

ja visst är de bra med lite små intressen sådär. Tycker verkligen du ska lära dig att spela gitarr, då gör man något som känns kul samtidigt som man kan få timmarna mellan alla måltider att gå..

De blir ju så väldans trist annars..

Är de i nästa vecka du ska till capio?

2008-08-07 @ 12:24:52
URL: http://pillant.blogg.se/
Postat av: ellen

Åh, vad gott med kräftor! Dock bara ätit fuskvarianten på burk senaste åren men när jag var mindre brukade jag alltid äta det med mormor och morfar. Hoppas att du kan få veckan att gå och att capio verkligen blir en nystart och början på det riktiga livet! KRAMAR

2008-08-07 @ 14:07:25
URL: http://litetyrvader.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Det var år 2003-2004 som jag var där. Många år sedan nu...

Tyvärr har alla deras regler och skit gjort mer onytta än nytta för mig. Tyvärr.

Men de räddade iaf livet på mig, får vara tacksam för det...eller inte...

Kram

2008-08-07 @ 14:09:38
URL: http://livetuppochner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0