i väntan på solens återkomst

två dopp hann jag med idag innan de mörka molnen vällde in och regnet började ösa ner. det gör det fortfarande men det ser ut att kunna klarna upp om en liten stund. i väntan på att solen ska komma tillbaka hamnar jag här framför datorn. inte oväntat. datorn är mitt bästa sälskap. det är framför den som tiden går fortast. jag har varken ro eller någon riktig koncentration att sätta mig och läsa. var på bibblan en snabbis och lånade en ny bok. när jag kom hem blev jag lite tveksam på ifall jag redan läst den för inte så längesen, eller om det var så att jag bara tänkte att jag skulle läsa den. minnet sviker mig, men jag får väl börja på den och se hur mycket jag känner igen. inte värre än så.
i helgen bor jag hos mamma och pappa då de övriga i huset är bortresta. det är jag och vovven med andra ord. måste försöka hitta på nåt att sysselsätta mig med. tyvärr är väderutsikterna inför helgen inte så lovande. regnar det är det svårt att hitta på nåt. då kan jag inte bara spontant cykla ner på stan och sätta mig eller kolla i affärer. imorrn ska jag iaf hälsa på farmor och farfar. har lite dåligt samvete för att det var så längesen jag var där. jag är ju inte den mest upptagna människan så jag har ju kunnat besökt dem lite tidigare, men jag kommer mig liksom inte för det. imorrn passar det iaf bra att åka iväg och vara lite social eftersom jag är ensam resten av helgen.
nu skiner solen ute igen! (men regnar gör det likt förbaskat...) ska ta med vovven på en promenad så snart det upphört. det är mitt bästa tidsfördriv, promenader. går jag med hunden blir det dessutom en lugnare och mer avslappnad promenad än enbart i ångestlindrande syfte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0