glädjeboost

jag har haft en toppen dag, den bästa sen jag kom hit. kan det bero på att jag för första gången på två veckor har fått lämna denna byggnad? :)
så underbart att få komma härifrån och se något annat.
först en sväng till öb där jag unnade mig att köpa några gelpennor, efter mycket velande om jag verkligen skulle slösa tjugofem spänn på det (tänk vad lite man tycker man är värd...). sen tillbringade jag hela eftermiddagen tillsammans med mina föräldrar, då vi åkte till steninge slott och tittade. dagen har flugit iväg. det hör inte till vanligheterna. jag kommer att leva länge med den här dagen i minnet. känner mig påtankad med ny kraft, energi och tålamod att ta mig igenom ännu en vecka här på avdelningen. först står en söndag på tur, men den känns inte längre lika jobbig om jag lyckas hålla kvar känslan från idag. mamma hade förresten med sig garn och stickor, så jag har mitt stickprojekt som jag kan sätta igång med imorgon. att sticka brukar vara ett effektivt sätt att få tiden att gå och jag känner att jag gör något vettigt.
jag har lite svårt för att bara sätta mig ner med en bok för tillfället. har inte riktigt den ro i kroppen, även fast det är en bra bok jag håller på med. det är lättare att sysselsätta sig med något "aktivt", som att lösa korsord, sticka eller pyssla. lägga pussel är heller inte en sån dum idé, men roligare om man har någon som hjälper till. blir lite förvånad över mig själv faktiskt. under särskilda förutsättningar kan vad som helst ske, och jag upptäcker andra sidor hos mig själv.
kanske kommer det trots allt nåt gott och lärorikt ur det svåra, trots att det är väldigt svårt att se det medan man är mitt inne i det.


Kommentarer
Postat av: Idis

Vad härligt att läsa att din dag har varit bra..=)

Hoppas att du kommer igång med att sticka nåt. Kanske en halsduk eller nåt. Snart är det ju höst igen..

Scrapbooking är inget för dig då???

Jag skulle behöva nån som jag kunde dela lite inspiration med..=)

Som sagt.. ett besök av mig kan du vänta dig i veckan..

Du vet att jag finns här, bara att ringa eller sms:a om det är nåt.. Tveka aldrig!

Kramar på dej gumman

2008-08-24 @ 00:33:36
URL: http://supersockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0