skatteåterbäring

"Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen!". En replik direk tagen ur Robin Hood.
Jag är glad för i år ska jag få tillbaka på skatten. Efter att ha behövt betala in kvarskatt de senaste åren hade jag tagit för givet att jag skulle få göra det även i år, men icke. Det blev en riktigt trevlig överraksning när deklarationen damp ner i brevinkastet den här gången. Nu har jag precis deklarerat på nätet också, bara att vänta på tillskott på kontot lagom till midsommar :)

Fint väder har dagen bjudit på här vid kusten, men jag har jobbat och har inte kunnat njuta av solen mer än en liten stund på lunchen då jag tog en kort promenad. Det är i allafall fördelen att ha med sig matlåda, att det går ganska fort att äta och sen kan man gå ut eller gå i centrum en stund innan det är dags att börja jobba igen. Skönt med en stund avkoppling och att komma iväg från arbetsplatsen. Längtar till sommaren då man kan ta med sig maten och sätta sig på en gräsplätt och luncha! Andra kanske tycker det verkar trist att gå på lunch själv, men jag tycker att det är skönt. jag behöver en stund för mig själv efter att ha tagit emot kunder i kassan hela förmiddagen. På lunchen vill jag bara koncentrera mig på att äta och vila huvudet lite. Är det dåligt väder brukar jag gå och sätta mig på biblioteket och bläddra i några veckotidningar istället för att sitta i lunchrummet på jobbet och konversera med nån annan som också snålar med matpengarna. Jag vill faktiskt vara osocial då. Tycker närmast det är jobbigt om det är fler som har med sig mat och sitter och äter samtidigt som mig. Inte om det är flera, men om det bara är en person. Då känner jag mig så tvungen att prata, vara trevlig och lyssna intresserat. Tvärtemot vad jag känner för just då.

Imorgon är min enda ledig dag den här veckan, och då har jag planerat in en shoppingtur till city för att göra av med lite födelsedagspengar. Ska försöka hitta ett par nya byxor som inte sitter helt bedrövligt, samt ett par svarta vårskor. Får se om jag kommer hem med något. Oftast har jag svårt att bestämma mig, vilket resulterar i att jag inte köper nåt trots att jag tycker det är fint.

Kommentarer
Postat av: Ida

Härligt med återbäring.. själv får jag betala en hel del.. inte alls kul!

2008-04-15 @ 19:20:46
URL: http://supersockan.blogg.se
Postat av: Madeleine

Frågan är om du inte ska träna på att luncha med andra..Lätt att det blir en "dum vana"...Bara en tanke:)
Ha det bra!
Kram

2008-04-15 @ 20:50:44
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0