håglöshet

har inte alls haft nån lust att blogga den senaste veckan. har inte haft lust till mkt annat för den delen. jag orkar inte ta tag i saker, orkar inte ta tag i livet. jag vill helst bara krypa ner under täcket och sova, sova och sova. flykt, med andra ord. när ska jag inse att jag inte kan försöka fly ifrån mig själv?
jag har iaf kunnat njuta lite av det underbara vårvädret som varit de senaste dagarna. det är små stunder av frihet, från ångest, tankar. solen och värmen är det som ger mig lite livgnista.
läste en annans blogg igår och kunde inte låta bli att kommentera för det var så likt min egen situation. att fortsätta som nu är inte hållbart. någonting kommer att ske, vare sig jag vill eller inte. jag måste själv fatta ett beslut. har redan satt en boll i rullning men jag är väldigt kluven. har ännu inte fått något konkret besked att ta ställning till, men jag vet att det kommer att komma snart. tills dess måste jag välja väg. ska jag än en gång ta hjälp, tillfälligt lägga över ansvaret i andras händer och säga hejdå till allt vad frihet, sommar och livet har att erbjuda för en tid framöver. jag har varit där förut, vet så väl vad det innebär. vet så väl hur jobbigt det är. är det vad jag behöver igen? eller är det ännu en flykt från livet och mitt eget ansvar? kan jag vända det här på egen hand eller är det bara en orealistisk förhoppning som jag ständigt när? imorgon kommer aldrig...
dagarna går och jag kommer inte närmare ett beslut. känslorna pendlar fram och tillbaka utan att hitta nåt mellanläge. mitt liv gestaltas i svart eller vitt.
jag hoppas på sol idag, trots att jag är inne och jobbar.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Har du kommit fram till nått? Fy sjutton vad jobbigt dessa val äär! Blir tokig..
Var bor du förresten?
KRAM!

2008-04-28 @ 17:34:31
URL: http://tindra.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0