baksöndag

nu ligger en hel hög med nygräddade bovetefrallor och svalnar under bakduken i köket. luktar så gott av nybakat! det var ett nytt recept jag provade de här gången efter tips från andra bloggare, och det verkar ha blivit riktigt bra. ska provsmaka senare ikväll och kommer med ett utlåtande efter det!
jag har fått ganska mkt gjort idag. steg upp tidigt imorse, dock till en gråmulen dag. blev bara en kortare promenad till affären för att inhandla jäst och krasse. en liten vinst över anorexin. väl hemma ige avverkade jag den vanliga söndagsstädningen, lagade lite matlådor till veckan och åt lunch innan jag gick hem till föräldrarna där jag tillbringar resten av eftermiddagen. jag har ju tyvärr ingen ugn hemma, så jag får passa på att låna deras när jag ska baka. synd att jag inte kan ta med mig doften av nybakat hem till mig! 
idag är tankarna lite ljusare och viljan att delta i livet större. mkt beror det på gårdagens fika med en fantastiskt inspirerande tjej, som jag hoppas jag kommer att träffa fler gånger. jag är så tacksam över att det finns människor som frivilligt ställer upp och delar med sig av sina erfarenheter och styrkor!
tidigare i livet har jag hållit på mycket med musik och spelat klarinett i 8 år. det slutade jag tvärt med på gymnasiet när det kom till den punkten att det inte fanns ett uns glädje kvar i det hela, utan det till slut bara handlade om krav och prestationsångest. därför är det ett stort steg jag idag tagit, när jag var och letade fram den ur förrådet. den är fortfarande förknippad med starka olustkänslor, men jag har bestämt mig för att ge den ett nytt försök och iaf prova att spela lite. för min skull. ingen annan ska få höra. jag ska spela bara för att jag vill, för att jag vill hitta tillbaka till något glädjeämne i livet och kanske kan jag återigen finna något sådant i musiken. jag kan inte veta det förrän jag gett det en chans.
nu är det dags.

Kommentarer
Postat av: Ida

Oh ge mig receptet om de var goda!
Längtar verkligen tills jag får träffa dej igen..=)
Har skrivit i det i min lilla almanacka med stora röda bokstäver =)
Puss å Kram

2008-04-06 @ 19:33:09
URL: http://supersockan.blogg.se
Postat av: milla

Mm vad gott! :o) Jag tycker det godaste pålägget är mosad avokado + keso + sallad! Mättande, ger bra fetter, protein, kolhydrater och vitaminer/mineraler :o) Jag ska också göra dom lite högre nästa gång så man lättare kan dela dom i två halvor och göra dubbelmacka, inte så lätt om dom är för platta!

2008-04-06 @ 21:20:38
URL: http://www.halsofreak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0